Saturday, April 21, 2012

17. aprill, Arequipa, Colca kanjon

Hommikuks olin juba nautke toibunud, juba varem samasugustes olukordades proovitud kokteil ciprinolist, nospast, ibuprofeenist ja loperamiidist hakkas vaikselt toimima. Estoy bien mas o menos!
Alustasime sõitu Colca kanjoni suunas. Meie giid Javier andis meile algatuseks praktilise õppetunni kokalehtede närimisest, et kõrgusehaigust vältida. Nimelt on selleks ikka oma tehnika -- koos lehtedega müüakse tükike paekivi, mille küljest tuleb veidi puru katalüsaatoriks lehtedele kraapida ja siis tasapisi minutikaupa neid närida, vahepeal seda pudru põske hoiule jättes. Maitses üsna vastik, see-eest erinevad kokakommid ja coca-mate on täitsa head.
Teel vaatasime vikunjasid, kes on Andides elavatest kaameli sugulastest ainukesed metsikuna elavad; laamad ja alpakad on kodustatud. Alpakavillast tehakse imepehmeid kudumeid, mis on aga üsna kallid. Odavamad kampsunid tehakse akrüülisegusest lõngast.
4900 meetri kõrgusele jõudes muutus liikumine juba raskemaks, vähegi kiirem samm võttis hingeldama ja pani südame kloppima, pea läks uimaseks ja huuled ning küünelaused siniseks. Aga mingit tõsist soroche-t ehk kõrgusehaigust me justkui küll ei põdenud. Muidugi manustasime selle vältimiseks ka hoolega kokakomme ja kokateed.
Chivay, mis on meie tänane ööbimiskoht, on väike, 4600 elanikuga küla 3600m kõrgusel Andides. Saabusime siia mööda mäekülgi serpantiinina kulgevat teed alla orgu laskudes. See pisike küla elabki turistide lbustamisest, kuna asub Colca kanjonile väga lähedal ja enamus turiste, kes kanjonit külastavad, ööbivad siin. Küla lilledega ehitud keskväljakul istuvad rahvariietes moorid koos alpakatalledega, keda saab väikese propina (tip) eest pildistada.
Paar kilomeetrit külast väljas asuvad kuumaveeallikad, millest on osavalt basseinid ehitatud. Päris sheff oli sellises 39-kraadises vees istudes ümbritsevaid lumiseid mäetippe imetleda.
Õhtu veetsime ühes üsna turistikas restoranis traditsioonilist muusikat ja rahvatantse vaadates ja aplakalihast biifsteeki süües.
66 hotellis 3600m k6rgusel oli v2ga kylm, lykkasime voodid kokku ja kuhjasime k6vasti tekke peale.