Tuesday, August 12, 2014

11. august, Yellowstone

Ma saan aru küll, et meil on 3,7-liitrine Lincoln MVZ, aga siin võiks ikka paremal teepoolel sõita!!! (Teravad elamused hommikul lõuna-aafriklasega roolis :D). Hommik algas meeldivate kohtumistega antiloobiperega ja parki sisse jõudes parasjagu mägede taustal jõge ületava hirvega. Päris idülliline vaatepilt. Tänase päeva veetsime geisrite alal, ehk Mammoth Springsist allapoole tulles Norrise, Madisoni ja Old Faithful' i piirkondades. Esimene paarikilomeetrine jalutuskaäik Norris Geyser Basin'il pani ikka tõsiselt kahtlema, kas me ikka viibime veel planeedil nimega Maa. Siin-seal auravad kraatrid, kohati draakoni kombel pahinal kuuma auru välja paiskavad avaused maa sees, lasuursinise kuni mererohelise värvusega mulinal keevad põhjatud allikad, purskkaevuna vett pritsivad geisrid, väikesed mullitavad mudavulkaanid :). Kõik see muidugi alates 70 kraadist celsiuse järgi kuni vee keemistemperatuurini. Kohati tundus, nagu oleks aurusaunas :). Kogu see vesi koguneb lõpuks kiirevoolulistesse jõgedesse, mis on tavapärastest jääkülmadest mägijõgedest erinevalt ootamatult soojad. Nii sattusime ujuma kanjoni põhjas voolavasse jõkke, kus on väga vahva lasta ennast vooluga kanda, ainult kivide eest pidi hoiduma. Mõned julgemad hüppasid kanjoniservalt jõkke :D, me seda küll proovima ei hakanud. Vaatasime ringi veel Artisti Paint Pot'is, Lower Geyser Basin'il ja Biscuit Basin'il. Õhtuks jõudsime Old Faithfuli juurde, väga täpse ajastusega just vaatemängu ajaks (Old Faithful on pargi tuntuim geiser, mis purskab keskmiselt iga 90 minuti järel paar tuhat liitrit vett 30-60m kõrgusele). Ööbimiseks sõitsime pargi läänepoolse värava juures asuvasse West Yellowstone'i linna. Yellowstone' is endas asuvad majutusasutused on juba pool aastat enne suve täielikult välja müüdud, isegi parimatel telkimisaladel pole enam kohti.