Sunday, July 12, 2009

Reede, 10. juuli 2009, Greve in Chianti

(Emily ja Erik kirjutavad)
Hommikul esimese asjana tuli majaomaniku naine ja ütles, et õhtul teevad nad pitsat ja toovad meile ka. Tädi küsis: “Millega te pitsat ei söö?“(Inglise keeles). Emme arvas, et me sööme kõigega, aga tädi rõõmuks ütles siiski, et võib-olla ilma kalata.
Pärast tädi külaskäiku umbes kahe minuti pärast (Erik ütles) tuli jälle südamlik onkel ja tõi korviga salatit, tomateid, viigimarju ja kurke. Meil on külmkapis umbes 20 viigimarja.
Peale hommikusööki läksime ujulasse ujuma. Meie (Erik ja Emily) tegime vettehüppeid. Erik tegi kõhukaid 10 korda 2,5m basseinis, kuigi ta ise väga hästi veel ujuda ei oska. Emi tegi peakaid. Ostsime Jääaja jäätist, aga see ei olnud eriti hea.
Kui me ujumast ära läksime, olid kõhud jube tühjad. Kuna issi püksid olid meie vettehüpete pärast märjad, ei tulnud ta poodi. Meie kolmekesi (emme, Erik, Emi) läksime Coop-i(poe nimi). Meil oli aga meelest läinud, et neil on praegu lõunapaus. Pood oli kinni ja kesklinnas olid ka väikesed poed (lihapoed, saiapoed) kinni. Emmel tuli meelde, et Coop-i taga on turg. Turg oli aint üks väike pood! Ostsime 2 pakki viinereid (ühes pakis 3 vinkut), paki mahla ja paki makarone (tegelikult on neil mingi keerulisem nimi, aga seda teab emme /papardelle! – M./). Turul läks meil kokku 9 eurot!!! Poes saame umbes sama raha eest kotitäie asju.
Kui me olime kodus käind ja ära söönd, läksime linna, kuna tahtsime jutte /blogisse/ üles riputada. Eelmine kord pidi emps maksma, et internetti saada, aga seekord oli Erik näind, et S. Anna kohvikus on free wifi. Selgus, aga et free wifi ei olegi nii free. Oma arvutis ei saand me üldse internetti ja meile anti kohviku arvuti. Saime internetiaega 30min., kuigi olime arvand, et free wifi on niikaua, kui ise tahad. Kõik tegid oma asjad internetis ära, aga kuna meil on blogi jutud wordi failidena kirjutatud, ei saand neid ikkagi üles laadida. /Internetiga on siin üldse täitsa jamasti, esiteks on seda vaid üksikutes kohvikutes või restoranides miinimum 3 euro eest 30 minutit ja ka siis tehakse kõigepealt koopia su isikut tõendavast dokumendist. Meil on saapamaaga võrreldes ikka tõesti e-riik! Ja peab mainima, et Mehhiko oli selle koha pealt üksjagu arenenum ja interneti kasutamise hind ka üle 10 korra odavam. – M./
Läksime sinna kohvikusse, kus eelmised jutud olime üles pannud, selgus aga, et seal praegu internetti ei saa. Kõndisime edasi ja tuli mänguväljak. Meie jäime sinna ja emme ja issi läksid wifi-t otsima. Seda nad ei leidnud ja nad tulid tagasi ja nemad tahtsid minna veinimuuseumi, aga meie koju. Nad tõid meid siia /meie Montefioralle koju – M. / ja läksid ise muuseumi.
Praegu on nad muuseumis ja meie kodus.
PS. Täna ei olnud ükski jäätis eriti hea, aga emme ja issi käivad veel Coop-is ja pidid meile head jäätis tooma!
NB! Me sõime eile ainult 2 jäätist. See on rekord jäätise vähe söömisesJ
/Tegelikult me veinimuuseumi ei pääsenudki. See-eest läksime Greve suurimasse enoteca´sse ehk veinipoodi. Tegemist on keldrikorrusel paikneva ägeda võlvialusega, kus rohkelt erinevaid kohalikke veine pakutakse (kogu Toscana piirkonna omi siis). Kohapeal saab osta nn. veinikaardi väärtuses 10-25 eurot, mida siis vinomatic´u pilusse pistes sai endale proovimiseks nupule vajutades erinevaid veine valida (140 sordi hulgast, grappad ja oliiviõlid veel pealekauba). 10 euro eest saab kümmekond sorti ära proovida, aga selle eest võib ka vabalt ka üheainsa saada (või tuleb sellekski puudu), oleneb, kui peen maitse sul on. Lisaks veinidele on välja pandud kollektsioonide viisi erinevaid veinitegemise või tarbimise juurde kuuluvaid atribuute, näiteks veinivaadi kraane ja erinevate ajastute korgitsere.
Õhtul saabus pererahvas meie ukse taha viie (!) erineva pizzaga, mis just ahjust tulnud. Seal oli kappari-anshoovise, prosciutto, suvikõrvitsa-mingi peene juustu, shampinjoni-oliivi ja erinevate vorstidega pizzad! Pesuehtsad kodused Tosacana pizzad! Külalislahkus Itaalia moodi. Tundub, et nüüd pole mitu päeva vaja poes käia.