Sunday, March 13, 2011

10. märts 2011, Varanasi -- Agra

Muidugi võib tänu kohalike geniaalsetele nippidele sult raha välja petta jääda Varanasist üsna halb mulje, kuid sellest mitte tuju rikkuda lastes saab Varanasist üsna tõenäoliselt reisi üks tipphetki. Niivord maagiline on see hindude püha linn jõe ääres toimetavate palverändurite, pesu pesevate naiste, oranzhides rõivastes habemesse uppuvate pühameeste, jõele ohverdatavate lillede, küünalde ja suitsevate ghattidega. Jalutasime mööda jõe kallast ja lihtsalt nautisime seda kummalist atmosfääri, seda, et saame heita pilgu millelegi, mis on meie jaoks nii võõras ja teistsugune. Astusime sisse ka ühte siidipoodi, kus veetsime tubli tunni toreda kohaliku noormehe seltsis, kes meie ette järjest siidsalle lahti rullis, üks ilusam kui teine. Ostsimegi paris mitu tükki. Hiljem turul teistesse poodidesse sisse kiigates selgus, et ka hind oli olnud täiesti mõistlik.
Peale oma hotelli terrassil söödud lõunasööki sõitsime taksoga rongijaama, olles valmis kõikideks kelmusteks, millest olime reisifoorumitest ja LP-st lugenud. Aga paraku ei tahtnudki keegi meie löögivalmis rusika otsa joosta ja ootamatult lihtsalt õnnestus leida nii õige platvorm, õige rong kui ka õige kupee ning sõit Agra suunas võis alata. Rong väljus täpselt õigel ajal, 17.45 ja peaks Agrasse jõudma veidi enne 6 hommikul. Olime piletid ostnud (kodus, neti teel) 3AC-vagunisse, mis on siin saadaolevatest variantidest parim. Tegelikult on see veneaegne nn. platskaartvagun, ainult et ühte vahesse mahutatakse siin koguni 6 inimest.
NB! LP andmetel saab 30-80% turistidest Indias 2 nädala jooksul kõhulahtisuse. Meist 50%-ga on see juba juhtunud, ülejäänud ootavad oma järge :)